.Coldplay. Fix You (Te confortaré)  

 

«és per arribar en aquesta hora, que jo he vingut»

 
  

 
 
 
 
 
 
Lectura del llibre de Jeremies

Vindran dies, diu l’oracle del Senyor, que pactaré amb el casal d’Israel i amb el casal de Judà una aliança nova. No serà com l’aliança que vaig pactar amb els seus pares el dia que els vaig donar la mà per fer-los sortir del país d’Egipte; aquella aliança, ells la van trencar, tot i que jo era el seu amo, diu l’oracle del Senyor. L’aliança que jo pactaré després d’aquells dies amb el casal d’Israel serà aquesta, diu l’oracle del Senyor: Posaré la meva llei en el seu interior, l’escriuré en els seus cors. Llavors jo seré el seu Déu, i ells seran el meu poble.
No caldrà que s’instrueixin l’un a l’altre dient: «Coneixeu qui és el Senyor», perquè tots em coneixeran; del més petit al més gran, diu l’oracle del Senyor, ja que els perdonaré la culpa i no recordaré més el seu pecat.

Jr 31,31-34

Salm Responsorial

R. Déu meu, creeu en mi un cor ben pur.  

Compadiu-vos de mi, Déu meu, vós que estimeu tant;
vós que sou tan bo, esborreu les meves faltes;
renteu-me ben bé de les culpes,
purifiqueu-me dels pecats. R

Déu meu, creeu en mi un cor ben pur,

feu renéixer en mi un esperit ferm.
No em llenceu de la vostra presència,
ni em prengueu el vostre esperit sant. R

Torneu-me el goig de la vostra salvació,
que em sostingui un esperit magnànim.
Ensenyaré els vostres camins als pecadors,
i tornaran a vós els qui us han abandonat. R

Sl 50,3-4.12-13.14-15 (R.: 12a)

Lectura de la carta als cristians hebreus

Germans, Jesús, durant la seva vida mortal, s’adreçà a Déu, que el podia salvar de la mort, pregant-lo i suplicant-lo amb grans clams i amb llàgrimes. Déu l’escoltà per la seva submissió.
Així, tot i que era el Fill, aprengué en els sofriments què és obeir, i un cop consagrat sacerdot es convertí en font de salvació eterna per a tots els qui se li sotmeten.

He 5,7-9

Lectura de l’evangeli segons sant Joan

En aquell temps, alguns d’entre els grecs que havien pujat a Jerusalem per adorar Déu en ocasió de la festa, anaren a trobar Felip, que era de Bet-Saida de Galilea, i li pregaven: «Senyor, voldríem veure Jesús.» Felip anà a dir-ho a Andreu i tots dos ho digueren a Jesús. Jesús els respongué: «Ha arribat l’hora que el Fill de l’home serà glorificat. Us ho dic amb tota veritat: si el gra de blat, quan cau a terra, no mor, queda sol, però si mor, dóna molt de fruit. Els qui estimen la seva pròpia vida la perden; els qui no l’estimen en aquest món, la guarden per a la vida eterna. Si algú es vol fer servidor meu, que em segueixi, i s’estarà on jo m’estic. El Pare honorarà els qui es fan servidors meus. »En aquests moments em sento torbat. Què he de dir? Pare, salveu-me d’aquesta hora? No, és per arribar en aquesta hora, que jo he vingut. Pare, glorifiqueu el vostre nom.» Una veu va dir del cel estant: «Ja l’he glorificat, però encara el glorificaré.» La gent que ho sentí deia que havia estat un tro; d’altres deien que un àngel li havia parlat. Jesús els digué: «No és per mi que s’ha sentit aquesta veu, és per vosaltres. Ara és el moment que aquest món serà condemnat. Ara el sobirà d’aquest món serà expulsat, i jo, quan seré enlairat damunt la terra, atrauré tothom cap a mi.» Deia això indicant com havia de ser la seva mort.

Jn 12,20-33

"Enlairat a la creu atrauré tothom cap a mi"

El tema de la Nova Aliança emmarca Jr 30-33 amb oracles de salvació que veuen la deportació a Babilònia com l’execució no tant d’un càstig diví sinó d’un pla grandiós del Déu misericordiós. El vocabulari és eloqüent: canviar la sort, reedificar, plantar.
Amb missatge que supera la restauració històrica, Jr 31 és el cim del missatge d’esperança. L’Aliança amb els pares en sortir d’Egipte la van trencar ells: no Déu! Ara Déu vol pactar una Aliança nova amb el mateix objectiu: Jo seré el seu Déu i ells seran el meu Poble.
La novetat és el caràcter interior i espiritual de la nova Aliança: posaré la meva llei en el seu interior. És la circumcisió de cor contraposada al Poble circumcidat en la carn però incircumcís de cor (Jr 9,25).
L’autor de la carta-homilia als hebreus, havent conclòs el tema de «Jesús, Gran Sacerdot digne de confiança», ara tracta la seva dimensió misericordiosa.
Amb el rerefons de l’episodi de Getsemaní, He presenta la vida i mort de Jesús com una pregària en què —submís del tot a la voluntat del Pare— s’adreça a Déu que el podia salvar de la mort. La gran afirmació és que Déu l’escoltà per la seva submissió.
Però també diu que el Fill aprengué en el sofriment què és obeir. Així, un cop consagrat sacerdot, es convertí en font de salvació per a tots els qui se li sotmeten.
Per la festa de Pasqua uns grecs han pujat a Jerusalem per adorar Déu: són simpatitzants no-jueus de parla grega, atrets per la figura de Jesús; són testimonis de la fama que provoca la por del Sanedrí: Si el deixem continuar, tothom creurà en Ell (Jn 11,48).
Voldríem veure Jesús: la petició arriba a través de Felip i Andreu, els únics Apòstols amb nom grec. Ignorem si el desig de veure Jesús és profund (com el d’Andreu i l’altre deixeble a Jn 1,35s) o simple curiositat del moment.
Ha arribat l’hora que el Fill de l’home serà glorificat: per Jn tant la Creu com la Resurrecció mostren la glòria de Déu. Per això anunciant la glòria, parla de la seva mort com a culminació de l’autodonació total: El gra de blat, quan cau a terra, si mor, dona molt de fruit.
Amb l’atractiu de l’amor fins a l’extrem, Jo quan seré enlairat damunt la terra, atrauré tothom cap a mi.

Mn. José Luis Arín

Música Sacra

Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.

La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.

Glória de Vivaldi

Réquiem de Mozart Passió segons sant Joan. Bach
El Messies de Händel I El Messies de Händel II El Messies de Händel III
La Passió segons sant Mateu I La Passió segons sant Mateu II Messa da Réquiem de Verdi


 

  

 

 
 
 
 
IMATGES